Att fortsätta med eller lägga ner, smyckena är något jag har velat om fram och tillbaka sedan jag slog upp portarna för den här webshopen. Det var ju de som drog igång allt det här för så många år sen, gjorde att jag startade min första webshop under mitt andra år på gymnasiet och började förstå att jag faktiskt skulle kunna jobba med det här. Med det jag älskade och på mitt alldeles egna sätt.

Nu har jag utvecklats och fått lära mig så mycket mer som tar min tid. Smyckesbordet har lagts in på hyllan för att ge plats åt dukar, färgtuber och penslar. Jag börjar känna mig allt mer hemma med en pensel i handen än med tängerna och tygerna ligger hela tiden där och söker min uppmärksamhet.

Jag känner inte riktigt att jag kan utvecklas mer genom smyckena, i alla fall inte just nu, för det jag vill tillverka saknar jag material, verktyg och kunskap för. Det är möjligt att jag kommer att ha med smycken i framtiden, men då ska det vara mer arbetade, mer detaljerade och i äkta silver, mer hållbara material som tål att bära dag ut och dag in i många år.

För snygga och billiga smycken hittar man överallt nu, och jag vill hellre koncentrera mig på annat som inte är lika begränsade.

Ni kommer att få se mycket annat här till hösten, som ligger mig mer varmt om hjärtat. Ni har redan fått se lite här, och mer kommer!

Smyckena går fortfarande att få tag på, jag har bara justerat lagersaldot så att när de tar slut så är de slut. Inget nytt material kommer att beställas.

Sista chansen att köpa ett smycke blir den 22 september under Kalmar Fashionweek, och då kommer jag kanske även att ha med lite nytt av det material som finns kvar.

~Sara Johansson, Tanati

Bild

